Vysokoškolským diplomem vzdělání učitelů nekončí

Úvod > O škole > Projekty a granty > Získávání nových znalostí a zkušeností pedagogů ze Základní školy Kaplice CZ.1.07/1.3.40/01.0005 > Vysokoškolským diplomem vzdělání učitelů nekončí


Ve sdělovacích prostředcích se v posledních týdnech rozvinula diskuse ohledně kvalifikace českých učitelů.

Podle ministra školství Marcela Chládka by mohlo koncem roku odejít ze škol kvůli chybějící kvalifikaci až 7000 učitelů. ZŠ Fantova v Kaplici se naštěstí tímto problémem zabývat nemusí, její vyučující požadované vzdělání mají, popřípadě si je doplňují.  Pedagogickou fakultou však vzdělávání učitelů nekončí, učitelé mají přímo povinnost dále se vzdělávat, aby si doplnili svou kvalifikaci. Na ZŠ Fantova se pedagogové vzdělávali od listopadu 2012 do března 2014 díky projektu “Získávání nových znalostí a zkušeností pedagogů ze Základní školy Kaplice“, spolufinancovaného z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. Cílem projektu bylo získat a prohloubit znalosti v oblasti využití počítačů ve výuce, v zavádění nových vyučovacích metod a forem práce, v zlepšení komunikačních dovedností v anglickém jazyce a posílení osobnosti pedagogů, aby předešli syndromu vyhoření.  V oblasti ICT proběhlo šest seminářů po šestnácti až dvaceti účastnících, přičemž technické vybavení k realizaci těchto školení bylo zakoupeno z projektových prostředků. Během školního roku 2012/2013 se deset učitelů vzdělávalo v anglickém jazyce. Třicet osm učitelů využilo možnost zúčastnit se šesti výjezdních víkendových školení, kde se podařilo skloubit vzdělávání s relaxací. Na těchto školeních se pedagogové zdokonalovali v zapojování žáků do týmových prací a projektového vyučování, ve využívání metody brainstormingu a v rozvíjení kreativního myšlení. Všechny metody výuky byly založeny na aktivní spolupráci lektorů s pedagogy, byly použity skupinové práce, ale i individuální přístup dle povahy školení. Nově nabyté vědomosti si učitelé procvičovali v modelových situacích ze školního prostředí a poté je využili ve školní praxi. Mnohdy měli učitelé možnost řešit v širším kruhu řadu aktuálních vzdělávacích či výchovných problémů a společně hledali způsoby řešení či nápravy. Opět se nám potvrdilo, že daleko smysluplnější je vzdělávání celého pedagogického sboru, ale prostředky přidělené do běžného rozpočtu školy tento způsob vzdělávání příliš neumožňují. Díky projektu spolufinancovaného z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky jsme měli možnost zrealizovat pro učitele řadu zajímavých vzdělávacích aktivit spojených s poznáváním zajímavých míst Jihočeského kraje.


obrcl-vysokoskolskym-diplomem-vzdelani-ucitelu-nekonci-48-260.jpeg