Týmová práce a spolupráce nám není cizí, a tak se v ní zdokonalovala řada učitelů školy na dalším z cyklu výjezdních školení,spolufinancovaného z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky, tentokrát již v přípravném týdnu na konci měsíce srpna.
Útočištěm se nám opět stal penzion Borovanský mlýn a to skutečným, protože počasí v podobě vytrvalého deště našemu setkání právě nepřálo. Na programu jsme měli i metodu brainstormingu. Tento název pochází z angličtiny a překládá se jako „bouření mozků“ nebo volněji jako „burza nápadů“. Jejím cílem je podpořit tvořivost a řešení problémů a náročnějších úkolů. Jednotliví účastníci brainstormingu chrlí náměty, myšlenky, volné asociace, témata, věty, zkrátka všechno, co je napadne. Nikdo při tom nesmí nápady ani jejich autory kritizovat, cenzurovat, posuzovat nebo se jim vysmívat. První nápady bývají často logické a věcné, postupně se ale uvolňuje fantazie a přicházejí náměty originální, netradiční a tvůrčí. Pomocí této metody jsme vymýšleli projekty na další školní rok a nabylo jich málo. Společně jsme se shodli na tom, že je třeba posílit čtenářské dovednosti žáků, neboť se nám nejen snižuje počet pravidelných čtenářů, ale nedostatky vidíme i v práci s textem. Děti často nerozumí tomu, co čtou, nedokážou najít hlavní myšlenku, klíčová slova, vypsat poznámky, stručně sdělit obsah přečteného. Každý z nás přispěl svou „troškou do mlýna“, jak ve svém předmětu nebo ročníku podpoří čtenářské dovednosti. K tomu by nám měla napomáhat nejen školní knihovna, ale i městská knihovna a v neposlední řadě i rodiče. Vždyť hlavně pro ně a jejich děti byl započat projekt „Celé Česko čte dětem“ navazující na program „Celá Evropa čte dětem“.
Doufáme, že se nám předsevzetí ze společně strávených dnů v Borovanech podaří během tohoto školního roku naplnit.