a zátěžové situace se tentokrát učili pedagogové z Fantovky na výjezdním školení, spolufinancovaného z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky, ve dnech 10. – 11. května 2013 v Borovanském mlýně.

Učitelé se snažili pojmenovat nejčastější stresory ve své profesi a obvyklé reakce na ně. Zároveň se seznámili s relaxačními technikami k uchování fyzického i duševního zdraví, mezi něž patří pravidelný odpočinek, životospráva, koníčky a zájmy, dostatek pohybu a komunikace, střídání činností, plánování a zdravé fungování vztahů. Všechny aktivity pak směřovaly k předcházení vzniku syndromu vyhoření, který se stal druhým nosným tématem školení. V učitelské praxi může docházet dlouhodobým působením zátěže k narušení psychické rovnováhy, která se projevuje změnou prožívání, uvažování i chování a může končit celkovou únavou a vyčerpáním. Aby k těmto stavům nedocházelo, je třeba pěstovat humor a optimismus, sebedůvěru, rozumný způsob života, asertivitu a zdravé vztahy s druhými lidmi. Naši učitelé hledali odpovědi na otázku: Co mohu udělat pro to, abych „nevyhořel“? Nápadů bylo nepřeberné množství, od procházky na čerstvém vzduchu až po meditační cvičení. Zajímavá byla technika tří soustředných kruhů, přičemž vnitřní zahrnuje činnosti s charakteristikou „musím“, druhý s charakteristikou „měl bych“ a třetí s heslem „mohl bych“. Teoretické informace byly prokládány praktickými ukázkami a aktivitami, z nichž měla největší úspěch tvorba koláže na téma: Co způsobuje a co naopak odstraňuje stres. Díky projektu financovaného z Evropského sociálního fondu mohli učitelé z Fantovky vyměnit školní prostředí za útulné prostory Borovanského mlýna, a relaxovat tak a načerpat energii v příjemných podmínkách samotného penzionu i jeho okolí.


obrazek--891.jpegobrazek--892.jpegobrazek--893.jpegobrazek--894.jpegobrazek--895.jpegobrazek--896.jpegobrazek--897.jpegobrazek--898.jpeg