Jak být kreativní a komunikovat v obtížných situacích

Úvod > O škole > Projekty a granty > Získávání nových znalostí a zkušeností pedagogů ze Základní školy Kaplice CZ.1.07/1.3.40/01.0005 > Jak být kreativní a komunikovat v obtížných situacích


jsme se dozvěděli v rámci projektu „Získávání nových znalostí a zkušeností pedagogů" na dalším výjezdním školení 27. a 28. března.

Tentokrát nám zázemí poskytl hotel Albatros v nečekaně zasněžených Prachaticích. Opět jsme pracovali ve dvou týmech po 8 učitelích, neboť v takto malých skupinách může docházet k nácviku různých situací. Nešlo totiž pouze o kreativitu, ale i o komunikaci v konfliktních, problémových a obtížných situacích. Cílem bylo posílit sebejistotu v komunikaci s lidmi, naučit se lépe zvládat efektivní způsob komunikace a osvojit si aktivní řízení rozhovoru s komunikačním partnerem. Zjistili jsme, jak komunikovat s jednotlivými typy lidí, jak naslouchat, abychom došli efektivního výsledku. Každý si stanovil dovednosti, které by chtěl zlepšit a posílit. V oblasti kreativity jsme se dozvěděli, jak funguje tvůrčí proces, které faktory ho ovlivňují, a jak jej aplikovat při výchově a vzdělávání. Kreativní vyučování potřebuje tvořivého učitele, který žákům předává nejen znalosti, ale učí je i samostatně myslet a jednat, hledat nová řešení a přizpůsobit se novým situacím, které se v jejich životě objeví. K rozvíjení tvořivosti ve škole není třeba velkých projektů ani množství času, je možné na začátku hodiny vložit krátkou tvořivou rozcvičku, která tvořivé procesy nastartuje, motivuje, pomáhá s opakováním učiva, v každém případě žáky naladí a přiměje k zamyšlení. V závěru semináře se každý pokusil aplikovat získané vědomosti a dovednosti do své učitelské praxe, některé nápady jsme si ověřovali sami na sobě a musíme přiznat, že by nás takováto výuka bavila.


obrazek--879.jpegobrazek--878.jpegobrazek--880.jpegobrazek--881.jpegobrazek--882.jpegobrazek--883.jpeg