Les ve škole, škola v lese 2015/2016

Úvod > O škole > Projekty a granty > Enviromentální výchova > Les ve škole, škola v lese 2015/2016


V letošním školník roce 2015/2016 se naše škola zapojila do mezinárodního projektu - Les ve škole, škola v lese.

V letošním školník roce 2015/2016 se naše škola zapojila do mezinárodního projektu - Les ve škole, škola v lese, který si klade za cíl, aby se výuka, kromě školních tříd, odehrávala také
v terénu. V rámci tohoto programu se zaměříme na to, abychom se učili o lese přímo v lese, a to pomocí pozorování a prožitků.
Hlavní cíle a podrobné informace naleznete na www.lesveskole.terezanet.cz


Les ve škole v kostce

  • mezinárodní výukový program o lese, který běží v 21 zemích světa
  • v České republice jej koordinuje TEREZA se sídlem v Praze
  • samotnou výuku na školách realizují přímo pedagogové podle připravených metodik
  • materiály pro pedagogy tvoříme v souladu s RVP a v duchu „školy hrou“ a aktivního učení
  • v programu jsou zapojené školy z celé České republiky

Co znamená být zapojený v programu?

    • podílet se na realizaci mezinárodního výukového programu o lese Learning about Forests (LEAF)
    • být součástí velké skupiny pedagogů, kteří mají společné cíle
    • zprostředkovávat žákům přímý kontakt s přírodou, zažívat s nimi výuku v přírodě, ideálně v lese, případně na školní zahradě nebo v parku
    • učit interaktivním způsobem o ekosystému lesa podle předem připravených metodických materiálů
    • vést výuku v duchu „školy hrou“, aktivního učení a kritického myšlení

Žák, který se účastní programu:

MÁ RÁD LES

Využívá jej k odpočinku a ke hrám. Les je pro něj místem pro hru i tvoření, vytváří si osobní vztah k rostlinám, živočichům, konkrétním místům i lesu jako celku.

ZKOUMÁ LES

Pomocí pozorování i studia zkoumá děje, které se tu odehrávají (život organizmů i vztahy mezi nimi, toky energií a koloběhy látek) i vzájemný vliv člověka a lesa. Získané znalosti dokáže uplatnit i v jiných ekosystémech.

PEČUJE O ZELENÁ MÍSTA

ve svém okolí, přímo (v lese, parku, či v truhlíku) i skrze zapojení dalších dětí či dospělých.

ŠETŘÍ A UPŘEDNOSTŇUJE DŘEVO

před jinými materiály tam, kde je to možné (a nejlépe dřevo z trvale udržitelně obhospodařovaných lesů). Tam kde to dává smysl, šetří množství spotřebovaného dřeva (díky úsporám a třídění papírů a opravám dřevěných předmětů).

Zdroj: www.lesveskole.terezanet.cz