Fantovka se připojuje ke kampani Týden pro wellbeing
V letošním roce se na Fantovce poprvé zapojujeme do kampaně Týden pro wellbeing ve škole.
V termínu od úterý 13. do úterý 20. února se v každé třídě uskuteční některá wellbeingová aktivita. Společně si tak můžeme naše fantovácké dny udělat ještě příjemnější.
Zástupci jednotlivých tříd školního parlamentu dnes na schůzce dostali informace k jednotlivým aktivitám a je na nich a na třídních učitelích, aby si některou z aktivit vybrali. Mohou se zapojit jednou nebo si jich vybrat více.
Sami jsme zvědaví, jak moc nám "wellbeingování" půjde.
Více info najdete na : https://tydenprowellbeing.cz/
Aktivity:
- Zahájení dne společnou snídaní
Dobrý den začíná dobrou snídaní. Společnou snídani můžete uspořádat s kolegy a kolegyněmi v pedagogickém sboru, ve formátu společné snídaně třídního učitele nebo učitelky a jeho třídy nebo jako otevřenou snídani, které se mohou kromě pracovníků či pracovnic školy a studujících zúčastnit rodiče.
- Fialová barva oblečení
Fialová je barvou duševního zdraví. V rámci Týdne pro wellbeing se můžete se svou třídou na jednu hodinu, den nebo celý týden obléknout do fialové a vyfotit se a fotografii sdílet.
- Výtvarné či jiné kreativní zpracování symbolu wellbeingu - srdce v dlaních
S žáky se můžete ve výtvarné/pracovní výchově nebo ICT věnovat kreativnímu ztvárnění symbolu wellbeingu, kterým je srdce v dlaních. S vytvořeným symbolem (nebo symboly) se můžete vyfotit nebo jimi označit vchod školy, relaxační místo nebo jej umístit na webové stránky a sociální sítě školy. Symboly srdce v dlaních pro inspiraci najdete na webu.
- Zařazení pohybových aktivit zlepšujících soustředění (tzv. brain breaks)
Polehávají vaši žáci na lavicích, je pro ně těžké se soustředit nebo je vaše třída jako pytel blech? Ať tak či tak, žákům pomohou pravidelné krátké pohybové aktivty, které jim umožní obnovit koncentraci a podpoří další funkce jejich mozkové kůry. Když je mozek přetížený, pomáhá mu pohyb. S žáky si můžete vyzkoušet tzv. “brain breaks” neboli přestávky pro mozek. Jsou to krátká (cca 3-minutová) pohybová cvičení s hudbou. Jejich pravidelné zařazování zlepšuje učení a snižuje výskyt náročného chování. Jako každá novinka, i zařazení brain breaks zprvu vyvolá rozruch, ale s pravidelným opakováním přinesou požadovaný účinek.
- Můj oblíbený předmět nebo talisman
Třídní učitel a žáci a žákyně jeho třídy si do školy přinesou a vzájemně si představí svou oblíbenou hračku/předmět/talisman. Mohou sdílet i příběh, jak k předmětu přišli a proč je pro ně tak důležitý. Po vzájemném představení oblíbených předmětů je dobré domluvit si se studujícími pravidla, aby je manipulace s nimi nerušila při učení.
Pokud budou studující chtít, můžou si oblíbený předmět do školy nosit celý týden.
- Psaní vzkazů od rodičů
Ve škole vytvořte prostor (např. velkoformátový papír nebo mobilní white board) nadepsaný “Přejeme naší škole, aby tento týden…” / ”Přejeme našim dětem a jejich vyučujícím, aby tento týden…” v místě, kam ve škole mají přístup rodiče. Rodiče mohou na tuto plochu napsat přání/vzkazy.